Az értékesítés megszervezése és irányítása a cégen belül

2013. Június 05.

Először is három külön stratégiát kell itt meghatározni és különválasztani. A cég egészének kell készíteni egy marketing stratégiát, aminek a megvalósításában az összes munkatársnak is részt kell vennie, nem csak az értékesítőknek. Lesz egy értékesítési vezető, akinek kötelessége, hogy az értékesítési terület nagyon jól menjen, és végül lesz az értékesítői munkakör, amelyben a feladat az operatív munka.

Ami a cég marketing stratégiáját illeti, ennek első eleme az adatbázis kiépítése és folyamatos bővítése a potenciális vevőkről. Annak megszervezése, hogy milyen eljárással gyűjtjük az adatokat: például a honlapon feliratkozhat, vagy az üzletben megadhatja. Összefügg ezzel, hogy ki kell alakítani az ideális vevő profilját, minden cégnek van, kell legyen ilyenje. Ilyen körben kell az adatbázist is építeni. Ez olyan, mint amikor elmegyünk vadászni, jó ha láttunk már előtte legalább képről szarvast, mert különben nyulat lövünk, és nem értjük, hogy az ügyvezető miért elégedetlen. Sokkal, de sokkal egyszerűbb, ha tudjuk, hogy ki nem a mi ügyfelünk, és nem is akarjuk őket megszerezni, hiszen csak vesződséggel járna a kiszolgálásuk. Lehet, hogy ahogy nő a cégünk, vagy változik a stratégiánk, el fogunk veszíteni ügyfeleket, mert a kisebbeket le kell, hogy adjuk, nem feltétlenül fogunk mindenkit kiszolgálni. A pozicionálás teljesen attól függ, hogy milyen profilt mutat az ideális vevőnk. Nekik milyen termékre, szolgáltatásra van szükségük, és ezt hogyan tudjuk nekik úgy bemutatni, hogy azt egyből értsék. A pozicionálás a vevők vágyainak illetve problémáinak feltérképezéséből készülhet el, és utána kiválasztjuk azt az egy szót, amire megoldást tudunk nyújtani, ez a fő erősségünk, és a piac ezt várja el tőlünk. A vásárlói kultúra építése a cégünk egyik legfőbb feladata, olyan minőségben szolgáltatni, olyan minőségű terméket gyártani, vagy forgalmazni, hogy a vevőknek trendi legyen a cégtől vásárolni, vele üzleti kapcsolatba kerülni. Sok ügyfelem évente egy vagy kettő ügyféltalálkozót, családi napot, vagy bált szervez, amely a környék kulturális életének részévé vált, az ügyfelek várják, megveszik a belépőjüket, és lojálisak maradnak a céghez. Ha ezt elérjük, akkor a vevők egymást tanítják ki, hogy mit és hogyan vásároljanak tőlünk. Bekerülünk a köztudatba, és a szájról-szájra kampány olyan méretet ölt, hogy nem győzzük kiszolgálni a vevőket, vagy legalábbis nem maradunk éhen. A cég marketing stratégiájának kialakítása alapvetően vezetői feladat. Az értékesítőnek a napi operatív feladatai mögött látnia kell a stratégiát, amit követ, és aminek illeszkednie kell a céges marketing stratégiához.

Szerző: Kasza Tamás

Lezárási specialista, a Lezárási útmutató - Az értékesítés féltve őrzött titkai című könyv szerzője. Fő munkaterülete értékesítési csapatok felépítése és felső-vezetők coachingja. Ügyfelei között négy Év Vállalkozója díjnyertes található. Sikerült olyan dolgokra rájönnie a lezárással kapcsolatban, amivel világfelfedezést tett, megváltoztatta a magyar értékesítői kultúrát, és bebizonyította, "hogy az értékesítés kulcsa a lezárás". Ennek köszönhetően több médiában szerepelt, az Üzlet és Siker című újság vezércikkben írt róla, illetve Nacsa Olivér elnevezte LeRázási Specialistának. Sok vállalat vezetője köszönheti neki bevételei drasztikus emelkedését.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Adó-Averzió 2002 KFT logo

Adó-Averzió 2002 KFT

Budapest XI. kerület

Az Adó-Averzió 2002. Ügyviteli és Szolgáltató Kft. 2002. évében alakult. Tagjai 1994. évében alakították meg az Adó-Averzió Betéti Társaságot.

A Kft. tulajdonosai 20-30 év szakmai gyakorlattal rendelkeznek vállalkozási, költségvetési és nonprofit területen.
Regisztrált mérlegképes könyvelők ezen szakterületeken. Adótanácsadói és építőipari árszakértői oklevéllel rendelkeznek.

Döményné Halász Éva logo

Döményné Halász Éva

Dunaújváros

Miért kell egy jó könyvelő?
Mert egy jó könyvelő mellett a cég vezetője idejét, energiáját a vállalkozás legfontosabb céljára, a bevételszerzésre tudja fordítani.

Egy jó könyvelő több módon segíti a cég vezetőjét. Nemcsak könyvel, hanem tanácsot is ad, hogy a vállalkozás elszámoljon minden költséget, amit el lehet, de semmi olyat ne számoljon el, amiért egy ellenőrzés során büntetés járhat. Naprakészen tartja a vállalkozás nyilvántartásait. A jó könyvelő időben, nemcsak napokkal a fizetési határidő előtt tájékoztatja a vállalkozás vezetőjét, hogy mik az esedékes adó-, és járulékfizetési kötelezettségei.

FORRÁS Investment Kft. logo

FORRÁS Investment Kft.

Miskolc

Vállalkozói szemléletű könyvelés, adótanácsadás, bérszámfejtés, gazdasági tanácsadás, hatóságok előtti képviselet, vagyonértékelés, értékbecslés, befektetési tanácsadás.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Egyénivállalkozó