Az értékesítés megszervezése és irányítása a cégen belül

2013. Június 05.

Először is három külön stratégiát kell itt meghatározni és különválasztani. A cég egészének kell készíteni egy marketing stratégiát, aminek a megvalósításában az összes munkatársnak is részt kell vennie, nem csak az értékesítőknek. Lesz egy értékesítési vezető, akinek kötelessége, hogy az értékesítési terület nagyon jól menjen, és végül lesz az értékesítői munkakör, amelyben a feladat az operatív munka.

Ami a cég marketing stratégiáját illeti, ennek első eleme az adatbázis kiépítése és folyamatos bővítése a potenciális vevőkről. Annak megszervezése, hogy milyen eljárással gyűjtjük az adatokat: például a honlapon feliratkozhat, vagy az üzletben megadhatja. Összefügg ezzel, hogy ki kell alakítani az ideális vevő profilját, minden cégnek van, kell legyen ilyenje. Ilyen körben kell az adatbázist is építeni. Ez olyan, mint amikor elmegyünk vadászni, jó ha láttunk már előtte legalább képről szarvast, mert különben nyulat lövünk, és nem értjük, hogy az ügyvezető miért elégedetlen. Sokkal, de sokkal egyszerűbb, ha tudjuk, hogy ki nem a mi ügyfelünk, és nem is akarjuk őket megszerezni, hiszen csak vesződséggel járna a kiszolgálásuk. Lehet, hogy ahogy nő a cégünk, vagy változik a stratégiánk, el fogunk veszíteni ügyfeleket, mert a kisebbeket le kell, hogy adjuk, nem feltétlenül fogunk mindenkit kiszolgálni. A pozicionálás teljesen attól függ, hogy milyen profilt mutat az ideális vevőnk. Nekik milyen termékre, szolgáltatásra van szükségük, és ezt hogyan tudjuk nekik úgy bemutatni, hogy azt egyből értsék. A pozicionálás a vevők vágyainak illetve problémáinak feltérképezéséből készülhet el, és utána kiválasztjuk azt az egy szót, amire megoldást tudunk nyújtani, ez a fő erősségünk, és a piac ezt várja el tőlünk. A vásárlói kultúra építése a cégünk egyik legfőbb feladata, olyan minőségben szolgáltatni, olyan minőségű terméket gyártani, vagy forgalmazni, hogy a vevőknek trendi legyen a cégtől vásárolni, vele üzleti kapcsolatba kerülni. Sok ügyfelem évente egy vagy kettő ügyféltalálkozót, családi napot, vagy bált szervez, amely a környék kulturális életének részévé vált, az ügyfelek várják, megveszik a belépőjüket, és lojálisak maradnak a céghez. Ha ezt elérjük, akkor a vevők egymást tanítják ki, hogy mit és hogyan vásároljanak tőlünk. Bekerülünk a köztudatba, és a szájról-szájra kampány olyan méretet ölt, hogy nem győzzük kiszolgálni a vevőket, vagy legalábbis nem maradunk éhen. A cég marketing stratégiájának kialakítása alapvetően vezetői feladat. Az értékesítőnek a napi operatív feladatai mögött látnia kell a stratégiát, amit követ, és aminek illeszkednie kell a céges marketing stratégiához.

Szerző: Kasza Tamás

Lezárási specialista, a Lezárási útmutató - Az értékesítés féltve őrzött titkai című könyv szerzője. Fő munkaterülete értékesítési csapatok felépítése és felső-vezetők coachingja. Ügyfelei között négy Év Vállalkozója díjnyertes található. Sikerült olyan dolgokra rájönnie a lezárással kapcsolatban, amivel világfelfedezést tett, megváltoztatta a magyar értékesítői kultúrát, és bebizonyította, "hogy az értékesítés kulcsa a lezárás". Ennek köszönhetően több médiában szerepelt, az Üzlet és Siker című újság vezércikkben írt róla, illetve Nacsa Olivér elnevezte LeRázási Specialistának. Sok vállalat vezetője köszönheti neki bevételei drasztikus emelkedését.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Adócentrum Kft logo

Adócentrum Kft

Nagydorog

Adótanácsadási, számviteli, bér adminisztráció és egyéb üzletviteli szolgáltatást nyújtunk partnereink részére.

Unicont Plusz Könyvelőiroda logo

Unicont Plusz Könyvelőiroda

Budapest XVI. kerület

Mai rohanó világunkban a vállalkozásoknak fontos, hogy megfelelő számviteli és adózási háttérrel rendelkezzenek.
Teljes körű, naprakész könyvelési és adózási szolgáltatásunkkal biztos alapokon fekvő számviteli hátteret nyújtunk.Célunk, hogy ügyfeleink válláról levegyük mindazokat a terheket, melyeket a könyvelés és az adózással kapcsolatos kérdések jelentene ezzel is segítve vállalkozása működését.
XVI. kerület kertvárosi részén csendes, nyugodt környezetben várjuk ügyfeleinket.

Döményné Halász Éva logo

Döményné Halász Éva

Dunaújváros

Miért kell egy jó könyvelő?
Mert egy jó könyvelő mellett a cég vezetője idejét, energiáját a vállalkozás legfontosabb céljára, a bevételszerzésre tudja fordítani.

Egy jó könyvelő több módon segíti a cég vezetőjét. Nemcsak könyvel, hanem tanácsot is ad, hogy a vállalkozás elszámoljon minden költséget, amit el lehet, de semmi olyat ne számoljon el, amiért egy ellenőrzés során büntetés járhat. Naprakészen tartja a vállalkozás nyilvántartásait. A jó könyvelő időben, nemcsak napokkal a fizetési határidő előtt tájékoztatja a vállalkozás vezetőjét, hogy mik az esedékes adó-, és járulékfizetési kötelezettségei.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu