Az értékesítési vezető feladatairól

2013. Május 27.


1. Tanítsa – taníttassa meg, hogyan kell eladni ás lezárni.
2. Rakassa rendbe az adatbázist.
3. Vezettessen statisztikákat.
4. Kvótázza be az eladási lépéseket.
5. Gondoskodjon a kipostázásokról, és telefonokról, és a találkozókról.
6. Cseréljen le mindenkit, aki nem hozza a kvótákat.

Az ügyvezető, vagy a kereskedelmi igazgató értékesítési feladatai a következők lehetnek:
1. Eladási utak, bevált módok fenntartása.
2. Szöveg modulok kialakítása.
3. Konkurencia kezelés.
4. Új utak próbaszerű keresése.

Eladási utak, bevált módok fenntartása:

Sok cég ér el szép sikereket azáltal, hogy konkrét eladási csatornákat működtet. Valamennyi ilyen dolgot rögzíteni kell, és folyamatosan végrehajtani. Például a VIP külföldi partnereket meghívni egy disznóvágásra, amin csak az értékesítők, a partner menedzsmentje, feleségeik, és a cégünk vezetői vannak ott. Ha ez bevált, akkor minden évben szervezni kell. Vagy egy szórólap nagyon jól működött tíz éve, azóta nem használtuk. Megkeressük újra, és újsághirdetésben, és szórólapban is elkészítjük, és még mindig bevételt hoz.

Szövegmodulok kialakítása:

Vezetői döntés kell, hogy legyen, és vezetői engedélyhez kötött, hogy az értékesítők, ügyfélszolgálati munkatársak hogyan és mit mondhatnak a termékekről, szolgáltatásokról, különben nem fog működni a céges stratégia. Oda lesz a pozicionálásunk, és kidobhatjuk a felméréseink eredményét is. Az értékesítés nem mehet gondolomformán. Majdnem olyan szigorúan kell kezelni, mint ahogy filmek készítésénél a forgatókönyvet. Sok értékesítő okozta már cégének vesztét azáltal, hogy belekezdett egy marketing hadjáratba, amivel átpozícionálta a céget, és senki nem jött rá arra, hogy miért maradtak el az eladások, aztán a vevők.

Konkurencia kezelés:

Kezdetben volt időnk figyelni a konkurenciát, és talán egy lépéssel előrébb járni, mint ők. Aztán nagyobb lett a cégünk, és lehet, hogy már nem volt időnk kiállításokra járni, itthon és külföldön. Nem jelöltünk ki egy munkatársat arra, hogy ezt napi szinten végezze, lehet részidőben is. Ha a konkurencia kitalál egy kampányt, akkor nekünk lehet, hogy változnunk kell. Lehet, hogy a kampánya végrehajtása során fény derül egy gyenge pontjára, és ezt egyből ki lehetne használni. Lehet, hogy egy lépés előre jelzi, hogy egy termékcsoportunkról le kell mondanunk. Ha nem rendelkezünk információval még ideje korán, akkor nagy meglepetések érhetnek minket.

Új utak próbaszerű keresése:

Ez bizony vezetői feladat. Cégünknek nem engedhetjük meg, hogy kísérleti labor legyen. Sok esetben tapasztaltam, hogy egy értékesítő, amikor már évről évre a legjobb volt a csapatban, elkezd kísérletezni, csak mert unatkozik. A szokásos tevékenységeit pedig nem végzi. Vagy az ügyvezető állítja át a céget valami egy új rögeszmére, a remélt profit reményében, és a cég több hónapig nem keres pénzt, mert a rutin dolgokból semmit nem tettek meg, és az ügyfeleket elhanyagolták. Ezért a vezető felügyelete alatt kell létrehozni egy különálló teamet, amely a kísérletezést végzi, a cég maradéka pedig a szokásos dolgokat teszi. Kicsi cégnél a kísérletező team az ügyvezető egy személyben. Neki ilyenkor külön csak erre kijelölt időpontokat kell meghatároznia. Nem lesz folyamatos fejlődés, ha nem tesznek erőfeszítést, hogy új eladási utakat, termékeket, szolgáltatásokat találjanak ki.

Szerző: Kasza Tamás

Lezárási specialista, a Lezárási útmutató - Az értékesítés féltve őrzött titkai című könyv szerzője. Fő munkaterülete értékesítési csapatok felépítése és felső-vezetők coachingja. Ügyfelei között négy Év Vállalkozója díjnyertes található. Sikerült olyan dolgokra rájönnie a lezárással kapcsolatban, amivel világfelfedezést tett, megváltoztatta a magyar értékesítői kultúrát, és bebizonyította, "hogy az értékesítés kulcsa a lezárás". Ennek köszönhetően több médiában szerepelt, az Üzlet és Siker című újság vezércikkben írt róla, illetve Nacsa Olivér elnevezte LeRázási Specialistának. Sok vállalat vezetője köszönheti neki bevételei drasztikus emelkedését.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Countplus Kft logo

Countplus Kft

Budapest XIV. kerület

A könyvelés adószakértés nélkül csak a hatóságok kiszolgálója!

Társaságunk összes munkatársa mérlegképes könyvelői végzettséggel rendelkezik, de ez a mai gazdasági és adójogi helyzetben kevés!

Amadil Consulting Kft. - Glaser Anita logo

Amadil Consulting Kft. - Glaser Anita

Budapest XI. kerület

Könyveltessen magas szakmai tudással, közgazdasági, pénzügy-számviteli szakirányú egyetemi végzettséggel rendelkező vezető által irányított könyvelő irodában, korrekt ár-érték arányú szolgáltatási díjért!

A 2011. December 31.-éig jelentkező új ügyfeleinknek a 2011. év hátralévő könyvelési díját elengedjük, kérjen ajánlatot!

Mottónk: "Mindenre van megoldás, segítünk!"

A 2005. évi alapítás óta nem volt megállapítást tartalmazó NAV
ellenőrzésünk.

Keret-M Kft logo

Keret-M Kft

Budapest III. kerület

Küldetésünk: Megkönnyíteni az emberek hétköznapjait az adózás erdejében.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton