Szervezési, kontrolling, képzési feladatok a cégben

2013. Május 01.

Személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, képzési feladatok listája – és jelentőségük

  • tulajdonosnak segítségnyújtás a stratégiai terv elkészítésében (keretrendszer, íródeákság, táblázatokba és adatbázisba öntés, szükséges adatok összegyűjtése stb.)
  • éves tervek elkészítése (pénzügyi, értékesítési, termelési, cash-flow, beruházási, személyzet stb.)
  • kontrolling munka elvégzése (nemcsak könyvelési adatok, hanem „balanced scorecard”, azaz rendszerszerűen kiegyensúlyozott mutatószám kialakítása valamennyi elérendő eredményre), hazai és külföldi iparági benchmark elemzések elvégzése
  • olyan szervezeti ábra kialakítása, amelyben minden azt a célt, terméket, szolgáltatást szolgálja, amiért a vevő fizet, illetve a többi cégben érdekeltek igénylik
  • szervezeti és működési szabályzat elkészítése
  • az egyes munkakörökben előállítandó termékek, szolgáltatások, elérendő eredmények meghatározása, és hozzájuk mérőszámok rendelése
  • munkaköri leírások elkészítése
  • eljárások, folyamatok, anyagok, tárgyak, emberek mozgásának leírása, kibocsátó, kezelő és fogadó pontok meghatározása (+rajzok, fényképek, videók, demonstrációk)
  • know-how, fortély, bonyolultabb teendők leírása
  • gépek, szerszámok, egyéb eszközök kezelési kézikönyveinek fordítása, cégre adaptálása
  • gyors cégvezetői utasítások megfogalmazása, körözése és bevezetése; tartósan szükséges és bizonyítottan bevált utasítások beépítése a szabályzatokba
  • a termékek, szolgáltatások, elérendő állapotok mennyiségi mérőszámainak meghatározása
  • a minőségi és mennyiségi mérőszámokból elérendő normák meghatározása (a fő keretszámokat a több éves stratégiai és az éves taktikai terv adja)
  • anyagi érdekeltségi függvény hozzárendelése a mérőszámokhoz
  • információ áramlási rend (fogadás, feldolgozás, formátum és továbbítás) kialakítása
  • belső és külső információ források megszervezése úgy, hogy minden szükséges információ időben és a megfelelő helyen rendelkezésre álljon
  • belső és külső kommunikáció formájának és tartalmának kialakítása,
  • értekezleti rend kialakítása, értekezleti szabályok, egyéb gyűlések, napirend, határozati jegyzőkönyv formája, használata
  • számonkérés, kártérítés és jóvátétel emberséges és mégis elég szigorú eljárásainak megteremtése
  • külső és belső levelek formai, iktatási, megőrzési, visszakereshetőségi szabályainak megszerkesztése
  • személyszállítási rend és szabályok kialakítása, gépjárműhasználat, kvóták
  • számítógépes és kézzel készített vezetési információs rendszer tartalmának kialakítása
  • számítógép, nyomtató, szkenner és egyéb irodagép hálózat konfigurálás, installálás,
  • szoftverek felparaméterezése, adatfeltöltés és működtetés, betanítás, hibaelhárítás
  • elektronikus levelezés beállítása, működtetése, mentése, oktatása
  • internet és távoli számítógép hozzáférés beállítása, működtetése, oktatása
  • munkaerő toborzás
  • munkaerő felvétele, betanítása
  • munkavédelmi, tűzvédelmi oktatások elvégeztetése
  • kiadott gépek, járművek, szerszámok felelős egyéni nyilvántartása, leltározása
  • új felvettekkel mentor programok működtetése, próbaidő, gyakornoki idő alatti feladatok meghatározása, eredmény kiértékelése és döntés a véglegesítésről vagy elbocsátásról
  • oktatás, tréning, drill
  • tananyag kialakítása, saját tankönyvek, jegyzetek létrehozása
  • elért eredmények mérése
  • munkatársak „hadrafoghatósági” állapotokba sorolása és eszerint a teendőik kijelölése
  • belső ellenőrzés, azaz a gyenge teljesítmények illetve tisztességtelenségek okának kivizsgálása, feltárása
  • tapasztalt tisztességtelenségek miatt figyelmeztetés, jóvátétel kérés, kártérítésre kötelezés, elbocsátás, büntető feljelentés, per indítás

Nem csodálkoznék, ha a listát elolvasva, úgy érezné az olvasó, hogy ezek mind olyan kevésbé fontos, még halasztható feladatok. Sajnos nincs így: főleg ezeken múlik, hogy a cég legértékesebb erőforrásai, azaz a cégben dolgozó emberek mennyire lesznek szervezettek, képzettek, hatékonyak, motiváltak, jól vezetettek és tisztességesek.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

KORREKT PROFIT Könyvelő és Adótanácsadó Bt. logo

KORREKT PROFIT Könyvelő és Adótanácsadó Bt.

Tatabánya

Cégünk 16 éve vállal könyvelési és adó-tanácsadási szolgáltatást. Az évek alatt nagy tapasztalatot szereztünk egyéni és társas vállalkozások könyvelésében, bérszámfejtésében. Fontos számunkra, hogy szolgáltatásaink maximálisan megfeleljenek ügyfeleink elvárásainak, munkánk precíz és pontos legyen.

Célunk, hogy magas színvonalú szolgáltatásaink segítségével ügyfeleink sikeresek legyenek az üzleti élet minden területén.

Dorothy-Mobil Kft logo

Dorothy-Mobil Kft

Budapest XXIII. kerület

Molnár Erzsébet, regisztrált mérlegképes könyvelő, a Dorothy-Mobil Kft ügyvezetője vagyok. 1990 óta végzek könyvelést vállalkozóként. Társaságunk 2011-ben alakult, fő tevékenység: Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység.
Irodám egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok és egyéb szervezetek teljes körű ügyviteli feladatait látja el. – Könyvelés, bérszámfejtés, adó-, számviteli- és üzletviteli tanácsadás, cégátvilágítás, alapítás, módosítás, stb - Fő elvem az ügyfélbarát

A.D.K. Kft logo

A.D.K. Kft

Budapest III. kerület

Segítünk, hogy ne vesszen el az adózási jogszabályokban, levesszük a válláról a számviteli, adózási nyilvántartások terheit.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton