Hogyan kell kialakítani a cég belső és külső kommunikációját?
2013. Április 25.
A következő megtervezésre és megszervezésre váró teendő a belső és külső kommunikáció kialakítása.
Tapasztalatom szerint a cég külső kommunikációja még csak-csak meg van szervezve (arculat, sablonok, kialakított ajánlatadási rutinok stb.), de a belső időnként hajmeresztően rossz!
Nincs jól szervezett értekezlet (előre kiosztott napirendi pontok, feszes időbeosztású levezetés, határozat, jegyzőkönyv és számonkérés stb.), nincsenek kommunikációs csatornák, információ feldolgozási utak, írásos jelentéstételi kötelezettségek, panaszkezelési folyamatok, munkatársi nagygyűlések.
A vezetők viszont naponta több órát talpalnak, kérdezősködnek, vizsgálódnak, hogy egyáltalán valamilyen adathoz hozzájussanak. Az a csoda, ha ilyen körülmények között bárki is optimális döntést tud hozni a saját munkájáról.
Ez a csoda azonban ritka, helyette a munkatársaival magából kikelve üvöltöző vezetőket látok, akik mindenkit hülyének tartanak, és akik azzal küszködnek, hogy a kollégáik állandóan csak marhaságokat csinálnak. Pedig nem az embereik debilisek, hanem csak a munkájukhoz szükséges feldolgozott információk nem jutnak el hozzájuk...
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
ÁRGUS SZOLGÁLTATÓ KFT
SZENTENDRE
Több évtizedes pénzügyi, számviteli, adminisztratív és adótanácsadói tapasztalat. Diszkréció, megbízhatóság, barátságos légkör jellemző családi vállalkozásunkban.
Tax-Orientation Consulting Kft
Budapest XIV. kerület
Legrégebbi ügyfelünknek 20 éve mi végezzük a könyvelését és a kapcsolódó egyéb ügyeit. 13 éve társasági formában, könyvelő irodaként működünk. Társaságunk teljes körű szolgáltatást nyújt. Könyvelés - bérszámfejtés - TB ügyintézés - képviselet a hatóságok előtt - rendszeres és eseti adótanácsadás, szükség szerint munkavédelmi, munkaügyi és munkajogi képviselet is.