A pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája

2013. Április 19.

Ez is egy elég terjedelmes lista szerteágazó teendőkkel. Itt is tapasztalatom szerint a lista sok elemét egyáltalán nem osztják ki a hazai kkv-kban a munkatársaknak, hanem csak a cégvezető felel érte. Ez ugyanúgy nem helyénvaló, mint a személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, oktatási részlegben sem volt az.

Az adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
•    kapcsolattartás a hatóságokkal, engedélyek, jelentések, törvények, rendeletek figyelése és alkalmazása a cégre
•    külső zsarolók és élősködők kezelése
•    belső kártérítési rend kialakítása
•    kontírozás, analitikák elkészítése, könyvelés, könyvelési gyűjtők használata tevékenység alapú költségszámításhoz és egyéb büdzsékhez (rezsi, beruházás, projekt stb.)
•    adók kiszámítása és bevallása, mérlegkészítés
•    egyéb előírt analitikus nyilvántartások elkészítése, karbantartása
•    vevői panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    munkatársi panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    helyi érdekképviselettel kapcsolattartás
•    rövid távú pénzügyi tervek elkészítése
•    büdzsék kialakítása és használatának megkövetelése
•    egyéni felhasználási kvóták (telefon, gépkocsi üzemanyag stb.)
•    következő 2-4 heti cash-flow terv elkészítése
•    vevők fizetési kondícióinak meghatározása
•    számlák elkészítése, kiküldése
•    pénzügyi kintlevőségek behajtása
•    pénzfelhasználási, kötelezettségvállalási kérelmek összegyűjtése, majd döntés után az engedélyek kiadása
•    pénztár, bankszámlák, hitelek kezelése,
•    kiadások bevételek alatt tartása
•    vagyongazdálkodás
•    épület karbantartás, takarítás, gépészeti berendezéseinek jó állapotban tartása, időnként leltározása
•    épület és épületgépészeti beruházások bonyolítása

Szerző: Polló László

Vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője, tanácsai, termelékenység javító eljárásai elérhetők a www.lilium.hu oldalon. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Tanácsai, eljárásai csodafegyvert adnak a vállalkozó kezébe a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling terén. Kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanának alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

VIZSU-TAX Kft. logo

VIZSU-TAX Kft.

Szeged

Könyvelés, bérszámfejtés, adótanácsadás. Közreműködés vállalkozások indításában folyamatos tanácsadással, adóminimalizálással, teljes körű ügyintézéssel.

Tax-Orientation Consulting Kft logo

Tax-Orientation Consulting Kft

Budapest XIV. kerület

Legrégebbi ügyfelünknek 20 éve mi végezzük a könyvelését és a kapcsolódó egyéb ügyeit. 13 éve társasági formában, könyvelő irodaként működünk. Társaságunk teljes körű szolgáltatást nyújt. Könyvelés - bérszámfejtés - TB ügyintézés - képviselet a hatóságok előtt - rendszeres és eseti adótanácsadás, szükség szerint munkavédelmi, munkaügyi és munkajogi képviselet is.

Adó-Averzió 2002 KFT logo

Adó-Averzió 2002 KFT

Budapest XI. kerület

Az Adó-Averzió 2002. Ügyviteli és Szolgáltató Kft. 2002. évében alakult. Tagjai 1994. évében alakították meg az Adó-Averzió Betéti Társaságot.

A Kft. tulajdonosai 20-30 év szakmai gyakorlattal rendelkeznek vállalkozási, költségvetési és nonprofit területen.
Regisztrált mérlegképes könyvelők ezen szakterületeken. Adótanácsadói és építőipari árszakértői oklevéllel rendelkeznek.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu