A pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája

2013. Április 19.

Ez is egy elég terjedelmes lista szerteágazó teendőkkel. Itt is tapasztalatom szerint a lista sok elemét egyáltalán nem osztják ki a hazai kkv-kban a munkatársaknak, hanem csak a cégvezető felel érte. Ez ugyanúgy nem helyénvaló, mint a személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, oktatási részlegben sem volt az.

Az adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
•    kapcsolattartás a hatóságokkal, engedélyek, jelentések, törvények, rendeletek figyelése és alkalmazása a cégre
•    külső zsarolók és élősködők kezelése
•    belső kártérítési rend kialakítása
•    kontírozás, analitikák elkészítése, könyvelés, könyvelési gyűjtők használata tevékenység alapú költségszámításhoz és egyéb büdzsékhez (rezsi, beruházás, projekt stb.)
•    adók kiszámítása és bevallása, mérlegkészítés
•    egyéb előírt analitikus nyilvántartások elkészítése, karbantartása
•    vevői panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    munkatársi panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    helyi érdekképviselettel kapcsolattartás
•    rövid távú pénzügyi tervek elkészítése
•    büdzsék kialakítása és használatának megkövetelése
•    egyéni felhasználási kvóták (telefon, gépkocsi üzemanyag stb.)
•    következő 2-4 heti cash-flow terv elkészítése
•    vevők fizetési kondícióinak meghatározása
•    számlák elkészítése, kiküldése
•    pénzügyi kintlevőségek behajtása
•    pénzfelhasználási, kötelezettségvállalási kérelmek összegyűjtése, majd döntés után az engedélyek kiadása
•    pénztár, bankszámlák, hitelek kezelése,
•    kiadások bevételek alatt tartása
•    vagyongazdálkodás
•    épület karbantartás, takarítás, gépészeti berendezéseinek jó állapotban tartása, időnként leltározása
•    épület és épületgépészeti beruházások bonyolítása

Szerző: Polló László

Vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője, tanácsai, termelékenység javító eljárásai elérhetők a www.lilium.hu oldalon. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Tanácsai, eljárásai csodafegyvert adnak a vállalkozó kezébe a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling terén. Kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanának alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Döményné Halász Éva logo

Döményné Halász Éva

Dunaújváros

Miért kell egy jó könyvelő?
Mert egy jó könyvelő mellett a cég vezetője idejét, energiáját a vállalkozás legfontosabb céljára, a bevételszerzésre tudja fordítani.

Egy jó könyvelő több módon segíti a cég vezetőjét. Nemcsak könyvel, hanem tanácsot is ad, hogy a vállalkozás elszámoljon minden költséget, amit el lehet, de semmi olyat ne számoljon el, amiért egy ellenőrzés során büntetés járhat. Naprakészen tartja a vállalkozás nyilvántartásait. A jó könyvelő időben, nemcsak napokkal a fizetési határidő előtt tájékoztatja a vállalkozás vezetőjét, hogy mik az esedékes adó-, és járulékfizetési kötelezettségei.

KRISZ-FER 98 Könyvelő és Szolgáltató Bt. logo

KRISZ-FER 98 Könyvelő és Szolgáltató Bt.

Budapest XIX. kerület

Társaságunk családi vállalkozásként, mérlegképes könyvelő képesítésű- tulajdonos, ügyvezető személyes közreműködésével 1998. óta áll partnerei rendelkezésére a főváros XIX. kerületében, Kispesten. Ügyfeleink többségével hosszútávú - több mint tíz éves- együttműködéssel büszkélkedhetünk. Számíthat ránk: Nagy-Mátyás Krisztina ügyvezető,

Raab-Cont Kft logo

Raab-Cont Kft

Győr

Idézetünk

"Önmagunkkal szemben alapvető elvárás a precizitás, a megbízhatóság, és nem utolsó sorban felelősségvállalás az elvégzett munkáért"

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton