A pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
2013. Április 19.
Ez is egy elég terjedelmes lista szerteágazó teendőkkel. Itt is tapasztalatom szerint a lista sok elemét egyáltalán nem osztják ki a hazai kkv-kban a munkatársaknak, hanem csak a cégvezető felel érte. Ez ugyanúgy nem helyénvaló, mint a személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, oktatási részlegben sem volt az.
Az adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
• kapcsolattartás a hatóságokkal, engedélyek, jelentések, törvények, rendeletek figyelése és alkalmazása a cégre
• külső zsarolók és élősködők kezelése
• belső kártérítési rend kialakítása
• kontírozás, analitikák elkészítése, könyvelés, könyvelési gyűjtők használata tevékenység alapú költségszámításhoz és egyéb büdzsékhez (rezsi, beruházás, projekt stb.)
• adók kiszámítása és bevallása, mérlegkészítés
• egyéb előírt analitikus nyilvántartások elkészítése, karbantartása
• vevői panaszok kezelése, hibák korrigálása
• munkatársi panaszok kezelése, hibák korrigálása
• helyi érdekképviselettel kapcsolattartás
• rövid távú pénzügyi tervek elkészítése
• büdzsék kialakítása és használatának megkövetelése
• egyéni felhasználási kvóták (telefon, gépkocsi üzemanyag stb.)
• következő 2-4 heti cash-flow terv elkészítése
• vevők fizetési kondícióinak meghatározása
• számlák elkészítése, kiküldése
• pénzügyi kintlevőségek behajtása
• pénzfelhasználási, kötelezettségvállalási kérelmek összegyűjtése, majd döntés után az engedélyek kiadása
• pénztár, bankszámlák, hitelek kezelése,
• kiadások bevételek alatt tartása
• vagyongazdálkodás
• épület karbantartás, takarítás, gépészeti berendezéseinek jó állapotban tartása, időnként leltározása
• épület és épületgépészeti beruházások bonyolítása
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Döményné Halász Éva
Dunaújváros
Miért kell egy jó könyvelő?
Mert egy jó könyvelő mellett a cég vezetője idejét, energiáját a vállalkozás legfontosabb céljára, a bevételszerzésre tudja fordítani.
Egy jó könyvelő több módon segíti a cég vezetőjét. Nemcsak könyvel, hanem tanácsot is ad, hogy a vállalkozás elszámoljon minden költséget, amit el lehet, de semmi olyat ne számoljon el, amiért egy ellenőrzés során büntetés járhat. Naprakészen tartja a vállalkozás nyilvántartásait. A jó könyvelő időben, nemcsak napokkal a fizetési határidő előtt tájékoztatja a vállalkozás vezetőjét, hogy mik az esedékes adó-, és járulékfizetési kötelezettségei.
KRISZ-FER 98 Könyvelő és Szolgáltató Bt.
Budapest XIX. kerület
Társaságunk családi vállalkozásként, mérlegképes könyvelő képesítésű- tulajdonos, ügyvezető személyes közreműködésével 1998. óta áll partnerei rendelkezésére a főváros XIX. kerületében, Kispesten. Ügyfeleink többségével hosszútávú - több mint tíz éves- együttműködéssel büszkélkedhetünk. Számíthat ránk: Nagy-Mátyás Krisztina ügyvezető,
Raab-Cont Kft
Győr
Idézetünk
"Önmagunkkal szemben alapvető elvárás a precizitás, a megbízhatóság, és nem utolsó sorban felelősségvállalás az elvégzett munkáért"