A pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája

2013. Április 19.

Ez is egy elég terjedelmes lista szerteágazó teendőkkel. Itt is tapasztalatom szerint a lista sok elemét egyáltalán nem osztják ki a hazai kkv-kban a munkatársaknak, hanem csak a cégvezető felel érte. Ez ugyanúgy nem helyénvaló, mint a személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, oktatási részlegben sem volt az.

Az adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
•    kapcsolattartás a hatóságokkal, engedélyek, jelentések, törvények, rendeletek figyelése és alkalmazása a cégre
•    külső zsarolók és élősködők kezelése
•    belső kártérítési rend kialakítása
•    kontírozás, analitikák elkészítése, könyvelés, könyvelési gyűjtők használata tevékenység alapú költségszámításhoz és egyéb büdzsékhez (rezsi, beruházás, projekt stb.)
•    adók kiszámítása és bevallása, mérlegkészítés
•    egyéb előírt analitikus nyilvántartások elkészítése, karbantartása
•    vevői panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    munkatársi panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    helyi érdekképviselettel kapcsolattartás
•    rövid távú pénzügyi tervek elkészítése
•    büdzsék kialakítása és használatának megkövetelése
•    egyéni felhasználási kvóták (telefon, gépkocsi üzemanyag stb.)
•    következő 2-4 heti cash-flow terv elkészítése
•    vevők fizetési kondícióinak meghatározása
•    számlák elkészítése, kiküldése
•    pénzügyi kintlevőségek behajtása
•    pénzfelhasználási, kötelezettségvállalási kérelmek összegyűjtése, majd döntés után az engedélyek kiadása
•    pénztár, bankszámlák, hitelek kezelése,
•    kiadások bevételek alatt tartása
•    vagyongazdálkodás
•    épület karbantartás, takarítás, gépészeti berendezéseinek jó állapotban tartása, időnként leltározása
•    épület és épületgépészeti beruházások bonyolítása

Szerző: Polló László

Vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője, tanácsai, termelékenység javító eljárásai elérhetők a www.lilium.hu oldalon. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Tanácsai, eljárásai csodafegyvert adnak a vállalkozó kezébe a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling terén. Kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanának alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Silabus Adótanácsadó, Auditor Kft logo

Silabus Adótanácsadó, Auditor Kft

Budapest XIII. kerület

Szervezetünk közel 30 éve foglalkozik mikro- és kisvállalkozások valamint nonprofit szervezetek részére teljes körű könyvelési, beszámoló, közhasznú-sági jelentés készítési és adó tanácsadói, -bevallási tevékenységgel. Szükség esetén szervezetünktől független auditortis szervezünk.
Jelszavunk, hogy "Minden adót meg kell fizetni, amit nem lehet legálisan elkerülni."

Németh Anita logo

Németh Anita

Budapest XIII. kerület

Közel 10 éves tapasztalattal rendelkezem. Regisztrált mérlegképes könyvelőként, adótanácsadói képesítésem folyamatban van.
Célom, hogy a könyvelés és bevallások beadásán túl, a jogszabályok betartása mellett segítsem Ügyfeleimet gazdaságos működésük kialakításában.
Továbbá, hogy cégüket biztonságban tudják, és együttműködésünk hosszú távú legyen.

Egyenleg 94 Bt logo

Egyenleg 94 Bt

Miskolc

Cégünk 1994 óta foglalkozik vállalkozások könyvelésével, melynek jellemzője a pontos, megbízható. NAPRAKÉSZ könyvelés. Cégünk munkatársa Gazdasági Főiskolai képesítéssel is rendelkezik, melyet számviteli szakértő szakon végzett. Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk, ezért a bizonyíthatóan általunk elkövetett hibákért anyagi felelősséget is vállalunk. vállaljuk továbbá a NAV, OEP, előtti képviseletet. Szerződésben állunk jogi szakemberekkel, akik vállalják cégek alapítását.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton