A pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
2013. Április 19.
Ez is egy elég terjedelmes lista szerteágazó teendőkkel. Itt is tapasztalatom szerint a lista sok elemét egyáltalán nem osztják ki a hazai kkv-kban a munkatársaknak, hanem csak a cégvezető felel érte. Ez ugyanúgy nem helyénvaló, mint a személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, oktatási részlegben sem volt az.
Az adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
• kapcsolattartás a hatóságokkal, engedélyek, jelentések, törvények, rendeletek figyelése és alkalmazása a cégre
• külső zsarolók és élősködők kezelése
• belső kártérítési rend kialakítása
• kontírozás, analitikák elkészítése, könyvelés, könyvelési gyűjtők használata tevékenység alapú költségszámításhoz és egyéb büdzsékhez (rezsi, beruházás, projekt stb.)
• adók kiszámítása és bevallása, mérlegkészítés
• egyéb előírt analitikus nyilvántartások elkészítése, karbantartása
• vevői panaszok kezelése, hibák korrigálása
• munkatársi panaszok kezelése, hibák korrigálása
• helyi érdekképviselettel kapcsolattartás
• rövid távú pénzügyi tervek elkészítése
• büdzsék kialakítása és használatának megkövetelése
• egyéni felhasználási kvóták (telefon, gépkocsi üzemanyag stb.)
• következő 2-4 heti cash-flow terv elkészítése
• vevők fizetési kondícióinak meghatározása
• számlák elkészítése, kiküldése
• pénzügyi kintlevőségek behajtása
• pénzfelhasználási, kötelezettségvállalási kérelmek összegyűjtése, majd döntés után az engedélyek kiadása
• pénztár, bankszámlák, hitelek kezelése,
• kiadások bevételek alatt tartása
• vagyongazdálkodás
• épület karbantartás, takarítás, gépészeti berendezéseinek jó állapotban tartása, időnként leltározása
• épület és épületgépészeti beruházások bonyolítása
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Silabus Adótanácsadó, Auditor Kft
Budapest XIII. kerület
Szervezetünk közel 30 éve foglalkozik mikro- és kisvállalkozások valamint nonprofit szervezetek részére teljes körű könyvelési, beszámoló, közhasznú-sági jelentés készítési és adó tanácsadói, -bevallási tevékenységgel. Szükség esetén szervezetünktől független auditortis szervezünk.
Jelszavunk, hogy "Minden adót meg kell fizetni, amit nem lehet legálisan elkerülni."
Németh Anita
Budapest XIII. kerület
Közel 10 éves tapasztalattal rendelkezem. Regisztrált mérlegképes könyvelőként, adótanácsadói képesítésem folyamatban van.
Célom, hogy a könyvelés és bevallások beadásán túl, a jogszabályok betartása mellett segítsem Ügyfeleimet gazdaságos működésük kialakításában.
Továbbá, hogy cégüket biztonságban tudják, és együttműködésünk hosszú távú legyen.
Egyenleg 94 Bt
Miskolc
Cégünk 1994 óta foglalkozik vállalkozások könyvelésével, melynek jellemzője a pontos, megbízható. NAPRAKÉSZ könyvelés. Cégünk munkatársa Gazdasági Főiskolai képesítéssel is rendelkezik, melyet számviteli szakértő szakon végzett. Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk, ezért a bizonyíthatóan általunk elkövetett hibákért anyagi felelősséget is vállalunk. vállaljuk továbbá a NAV, OEP, előtti képviseletet. Szerződésben állunk jogi szakemberekkel, akik vállalják cégek alapítását.