A pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája

2013. Április 19.

Ez is egy elég terjedelmes lista szerteágazó teendőkkel. Itt is tapasztalatom szerint a lista sok elemét egyáltalán nem osztják ki a hazai kkv-kban a munkatársaknak, hanem csak a cégvezető felel érte. Ez ugyanúgy nem helyénvaló, mint a személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, oktatási részlegben sem volt az.

Az adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási részlegben elvégzendő teendők listája
•    kapcsolattartás a hatóságokkal, engedélyek, jelentések, törvények, rendeletek figyelése és alkalmazása a cégre
•    külső zsarolók és élősködők kezelése
•    belső kártérítési rend kialakítása
•    kontírozás, analitikák elkészítése, könyvelés, könyvelési gyűjtők használata tevékenység alapú költségszámításhoz és egyéb büdzsékhez (rezsi, beruházás, projekt stb.)
•    adók kiszámítása és bevallása, mérlegkészítés
•    egyéb előírt analitikus nyilvántartások elkészítése, karbantartása
•    vevői panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    munkatársi panaszok kezelése, hibák korrigálása
•    helyi érdekképviselettel kapcsolattartás
•    rövid távú pénzügyi tervek elkészítése
•    büdzsék kialakítása és használatának megkövetelése
•    egyéni felhasználási kvóták (telefon, gépkocsi üzemanyag stb.)
•    következő 2-4 heti cash-flow terv elkészítése
•    vevők fizetési kondícióinak meghatározása
•    számlák elkészítése, kiküldése
•    pénzügyi kintlevőségek behajtása
•    pénzfelhasználási, kötelezettségvállalási kérelmek összegyűjtése, majd döntés után az engedélyek kiadása
•    pénztár, bankszámlák, hitelek kezelése,
•    kiadások bevételek alatt tartása
•    vagyongazdálkodás
•    épület karbantartás, takarítás, gépészeti berendezéseinek jó állapotban tartása, időnként leltározása
•    épület és épületgépészeti beruházások bonyolítása

Szerző: Polló László

Vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője, tanácsai, termelékenység javító eljárásai elérhetők a www.lilium.hu oldalon. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Tanácsai, eljárásai csodafegyvert adnak a vállalkozó kezébe a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling terén. Kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanának alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

CORELLA - CONTIR KFT. logo

CORELLA - CONTIR KFT.

Kaposvár

Teljeskörű számviteli szolgáltatás, pénzügyi, gazdasági ügyintézés igény szerint.

Rentabilitás Kft logo

Rentabilitás Kft

Békéscsaba

A Rentabilitás Kft. több mint 35 éve végzi tevékenységét könyvviteli és tanácsadási területen. A társaságunk fő célja egy olyan szakértő csapat létrehozása, amelynek nem létezik megoldhatatlan számviteli vagy adózási feladat. Az ügyfélélményen alapuló visszajelzések számunkra azt mutatják, hogy a vállalkozók olyan könyvelőirodát keresnek ahol a szakértelem az elsődleges mérce. Ennek az elvárásnak igyekszünk minden nappal egyre jobban megfelelni.

Klauzula Könyvvizsgáló és Adószakértő Kft logo

Klauzula Könyvvizsgáló és Adószakértő Kft

Budapest XI. kerület

Társaságunk 1995. óta segíti a hozzánk forduló gazdasági társaságok munkáját, eligazodását a törvények útvesztőjében.
Komplett könyvelői, bér-, és Tb-, munkaügyi szolgáltatással állunk ügyfeleink rendelkezésére. Munkánkat szakmai felelősségbiztosítási háttérrel, könyvvizsgáló közvetlen irányítása mellett végezzük. Ügyfeleink részére NAV előtti képviseletet, valamint adószakértést is vállalunk.
Vállaljuk továbbá gazdasági társaságok könyvvizsgálatát, átalakulások auditálását.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu