A piaci pozíció meghatározói

2013. Április 10.

A piaci trendek megfigyelése nagyon fontos feladat, hiszen egy új technológia, egy új termék, egy új szereplő megjelenése fenekestül felforgathat mindent, és akár a cég léte is veszélybe kerülhet. Szerencsére a változások egy kkv szokásos mozgékonyságához képest viszonylag lassúak, általában van 1-2 év az alkalmazkodásra, de ezt szinte azonnal el kell kezdeni, amint a veszély felmerült.

A piaci pozíció a legfontosabb vagyontárgya egy cégnek. A piaci pozíció a vevők fejében keletkezik, és vagy rajta vagyunk az általában 1-2 tételes listán, vagy nem. Ha nem vagyunk rajta, akkor a fejünk tetejére is állhatunk, akkor sem fogunk tudni üzletet kötni. Hogyan kerülhetünk fel? Ha van valami, amiben valami olyat tudunk nyújtani, ami számára fontos. Jó PR könyvek vannak erre, amelyek leírják, mi szokott a vevőknek fontos lenni.

A cég összes jövőt építő erőforrását egy-két ilyen vevők számára fontos kijelölt pozíció elérésére kell felhasználni, hogy minél előbb kilépjünk abból a tengerből, ahol a konkurensekkel együtt szenvedünk az egymáshoz nagyon hasonló pozíciónk miatt. Egy könyvben olvastam egy jó hasonlatot: a konkurencia és a saját vérünktől veres tengerből át kell lépni az egyedüllét csodás kék óceánjába . Egyedüllét abban az értelemben, hogy valami olyat nyújtunk, amit egyetlen más konkurensünk sem. Na ilyen dolgok kitalálása és az ezzel járó kockázat vállalása tipikusan tulajdonosi döntés.

A stratégiai tervezés a kijelölt új pozíció elérésének az eszköze.  Annál jobb a stratégiai terv, minél több évre tekint előre. Most persze hallom az ellenvetést, hogy azt sem tudom, mi lesz holnap, nemhogy évek múlva! Ez nem így van:  a tervek önmagukat beteljesítő jóslatok. Ha van egy átgondolt, jó terv, s az le is van írva, a munkatársak követni tudják,  akkor azt, vagy egy nagyon hasonlót el lehet érni. Ha nincs terv, akkor csak sodródás van az eseményekkel, akkor minden évben csak azt lehet megállapítani, hogy még mindig ugyanaz a cégpozíció, mint a többieké. Ennyire egyszerű.

Szerző: Polló László

Vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője, tanácsai, termelékenység javító eljárásai elérhetők a www.lilium.hu oldalon. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Tanácsai, eljárásai csodafegyvert adnak a vállalkozó kezébe a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling terén. Kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanának alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Bánfi Könyvelőiroda logo

Bánfi Könyvelőiroda

Nagyszénás

Bevételét adókra, járulékokra,bírságokra költené? Akkor rossz helyen jár... Bevétele jelentős részét megtartaná? Forduljon hozzánk bizalommal !!

LIBRA Account-Team Kft logo

LIBRA Account-Team Kft

Makó

2001. óta állunk rendelkezésére a Csongrád megyei kisvállalkozásoknak, egyéni és társas vállalkozásoknak valamint őstermelőknek és családi gazdálkodóknak. A 2011.évtől non-profit szervezetek, egyesületek könyvvitelét is vállalja könyvelőirodánk.
Átfogó adó-, TB-, jogi és számviteli ismeretekkel rendelkező szakemberekből álló csapatunk várja a vállalkozókat.

Votisky András ev. logo

Votisky András ev.

Budapest XI. kerület

"Bízza ránk könyvelését és nyugodtan dőljön hátra!"

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu