A piaci pozíció meghatározói

2013. Április 10.

A piaci trendek megfigyelése nagyon fontos feladat, hiszen egy új technológia, egy új termék, egy új szereplő megjelenése fenekestül felforgathat mindent, és akár a cég léte is veszélybe kerülhet. Szerencsére a változások egy kkv szokásos mozgékonyságához képest viszonylag lassúak, általában van 1-2 év az alkalmazkodásra, de ezt szinte azonnal el kell kezdeni, amint a veszély felmerült.

A piaci pozíció a legfontosabb vagyontárgya egy cégnek. A piaci pozíció a vevők fejében keletkezik, és vagy rajta vagyunk az általában 1-2 tételes listán, vagy nem. Ha nem vagyunk rajta, akkor a fejünk tetejére is állhatunk, akkor sem fogunk tudni üzletet kötni. Hogyan kerülhetünk fel? Ha van valami, amiben valami olyat tudunk nyújtani, ami számára fontos. Jó PR könyvek vannak erre, amelyek leírják, mi szokott a vevőknek fontos lenni.

A cég összes jövőt építő erőforrását egy-két ilyen vevők számára fontos kijelölt pozíció elérésére kell felhasználni, hogy minél előbb kilépjünk abból a tengerből, ahol a konkurensekkel együtt szenvedünk az egymáshoz nagyon hasonló pozíciónk miatt. Egy könyvben olvastam egy jó hasonlatot: a konkurencia és a saját vérünktől veres tengerből át kell lépni az egyedüllét csodás kék óceánjába . Egyedüllét abban az értelemben, hogy valami olyat nyújtunk, amit egyetlen más konkurensünk sem. Na ilyen dolgok kitalálása és az ezzel járó kockázat vállalása tipikusan tulajdonosi döntés.

A stratégiai tervezés a kijelölt új pozíció elérésének az eszköze.  Annál jobb a stratégiai terv, minél több évre tekint előre. Most persze hallom az ellenvetést, hogy azt sem tudom, mi lesz holnap, nemhogy évek múlva! Ez nem így van:  a tervek önmagukat beteljesítő jóslatok. Ha van egy átgondolt, jó terv, s az le is van írva, a munkatársak követni tudják,  akkor azt, vagy egy nagyon hasonlót el lehet érni. Ha nincs terv, akkor csak sodródás van az eseményekkel, akkor minden évben csak azt lehet megállapítani, hogy még mindig ugyanaz a cégpozíció, mint a többieké. Ennyire egyszerű.

Szerző: Polló László

Vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője, tanácsai, termelékenység javító eljárásai elérhetők a www.lilium.hu oldalon. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Tanácsai, eljárásai csodafegyvert adnak a vállalkozó kezébe a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling terén. Kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanának alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

« Vissza a tippekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Ideal Balance Kft. logo

Ideal Balance Kft.

Kápolnásnyék

Ha nem csak egy könyvelőt, hanem PARTNERT keresel vállalkozásodhoz!

Kolper Consulting Kft logo

Kolper Consulting Kft

Pécs

Megbízható és precíz könyvelés több mint 20 éve

NIKOLETTI Gazdaságszervező Kft. logo

NIKOLETTI Gazdaságszervező Kft.

Balatonfűzfő-gyt.

A számviteli szolgáltatás (mely jórészt csak hatósági kötelezettség), de alapja a gazdaságszervező munkánknak; azaz a vállalkozás, kis szervezet, saját létét, érdekét szolgáló, eredményességét javító, működését - fejlesztését támogató komplex szervező - informatikai - marketing tevékenységünknek!

Levesszük válláról a gondokat: bízza ránk amihez mi értünk!

A szokásos könyvelési, jövedelem-elszámolási, adózási, pénzügyi és jelentési kötelezettségeit -Önnel együttműködve - elvégezzük, sőt ...

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Egyénivállalkozó