A piaci pozíció meghatározói
2013. Április 10.
A piaci trendek megfigyelése nagyon fontos feladat, hiszen egy új technológia, egy új termék, egy új szereplő megjelenése fenekestül felforgathat mindent, és akár a cég léte is veszélybe kerülhet. Szerencsére a változások egy kkv szokásos mozgékonyságához képest viszonylag lassúak, általában van 1-2 év az alkalmazkodásra, de ezt szinte azonnal el kell kezdeni, amint a veszély felmerült.
A piaci pozíció a legfontosabb vagyontárgya egy cégnek. A piaci pozíció a vevők fejében keletkezik, és vagy rajta vagyunk az általában 1-2 tételes listán, vagy nem. Ha nem vagyunk rajta, akkor a fejünk tetejére is állhatunk, akkor sem fogunk tudni üzletet kötni. Hogyan kerülhetünk fel? Ha van valami, amiben valami olyat tudunk nyújtani, ami számára fontos. Jó PR könyvek vannak erre, amelyek leírják, mi szokott a vevőknek fontos lenni.
A cég összes jövőt építő erőforrását egy-két ilyen vevők számára fontos kijelölt pozíció elérésére kell felhasználni, hogy minél előbb kilépjünk abból a tengerből, ahol a konkurensekkel együtt szenvedünk az egymáshoz nagyon hasonló pozíciónk miatt. Egy könyvben olvastam egy jó hasonlatot: a konkurencia és a saját vérünktől veres tengerből át kell lépni az egyedüllét csodás kék óceánjába . Egyedüllét abban az értelemben, hogy valami olyat nyújtunk, amit egyetlen más konkurensünk sem. Na ilyen dolgok kitalálása és az ezzel járó kockázat vállalása tipikusan tulajdonosi döntés.
A stratégiai tervezés a kijelölt új pozíció elérésének az eszköze. Annál jobb a stratégiai terv, minél több évre tekint előre. Most persze hallom az ellenvetést, hogy azt sem tudom, mi lesz holnap, nemhogy évek múlva! Ez nem így van: a tervek önmagukat beteljesítő jóslatok. Ha van egy átgondolt, jó terv, s az le is van írva, a munkatársak követni tudják, akkor azt, vagy egy nagyon hasonlót el lehet érni. Ha nincs terv, akkor csak sodródás van az eseményekkel, akkor minden évben csak azt lehet megállapítani, hogy még mindig ugyanaz a cégpozíció, mint a többieké. Ennyire egyszerű.
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Mikroflex Könyvelő és Adótanácsadó Kft
Budapest XVII. kerület
Mások vagyunk.
Miért ?
Mert tudjuk, hogy Önt nem biztos, hogy különösebben érdekli
- a több mint 22 éves tapasztalatunk,
- a miénk az egyik legrégebbi könyvelő cég,
- a profi szakmai háttér,
- a nagy fokú szakmai elhivatottság,
- a munkánkért való felelősségvállalás, fellősségbiztosításunk,
- a vigyázunk pénzére és tiszteljük az Ön idejét,
...... stb.,...stb....
hangoztatása, hiszen ez természetes.
A lényeg: legális adó- és költségcsökkentés Önnek !
Mokán Könyvelő és Számviteli Szolgáltató Kft
Budapest XX. kerület
A MOKÁN KÖNYVELŐ KFT 14 éves tapasztalattal áll az Önök rendelkezésére is!
Szakmai hátterünket a tulajdonos-cégvezető széles körű gyakorlata, közgazdász-mérlegképes könyvelő-adótanácsadó végzettsége és nagyfokú elhivatottsága biztosítja!
Partnereink között termelő, szolgáltató cégek, kereskedő vállalkozások vannak a gazdaság szinte minden területéről, ami széles rálátást biztosít a különféle gazdasági folyamatokra.
REMÉLJÜK HAMAROSAN ÖNT IS ÜGYFELEINK KÖZÖTT KÖSZÖNTHETJÜK!
Bredor Kft
Budapest XXII. kerület
Termékdíj ügyintézői, regisztrált könyvelői és adótanácsadó végzettséggel rendelkezve vállaljuk elsősorban kettős könyvelést választó végek könyvelését, bérszámfejtését, környezetvédelmi termékdíj kötelezettséggel kapcsolatos ügyintézését, INTRASTAT adatszolgáltatást KSH felé