Felmérés a határon átnyúló online vásárlásokról

2012. November 27. 16:08

A határon átnyúló online vásárlásokkal kapcsolatos fogyasztói panaszok többsége arra vonatkozik, hogy a megrendelő nem kapta meg az árut, vagy a kereskedő hibás terméket küldött - derül ki egy uniós felmérésből, amelyet az Európai Fogyasztói Központok Hálózata készített.

A felmérés szerint a hálózathoz 2010-ben 31 ezer, 2011-ben 30 ezer panasz érkezett, és ezek több mint fele, 56 százaléka internetes vásárlással kapcsolatos fogyasztói panasz volt. Ez 5 százalékos növekedést jelent a 2008-2009-ben ugyanezen témában beérkezett panaszok számához képest - közölte a hálózat magyarországi tagja, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország kedden az MTI-vel.

A felmérésből az is kiderül, hogy az elmúlt években ugyan volt némi növekedés a határon átnyúló online vásárlások számában, de az európai fogyasztók továbbra is kockázatosnak tartják a külföldről történő internetes vásárlást. A visszatartó erőt leginkább az jelenti, hogy a vásárlók nem tudják, hogyan rendezhetik a szerződés teljesítése során esetlegesen felmerülő problémákat. Ebben nyújt segítséget az uniós tagállamokban, valamint Norvégiában és Izlandon működő fogyasztói központokat tömörítő Európai Fogyasztói Központok Hálózata.

A hálózat a fogyasztói panaszok megoldásában való közreműködés mellett feladatának tekinti azt is, hogy felhívja a vásárlók figyelmét az online vásárlások veszélyeire. A szervezet szerint gyanakodni kell, ha túlságosan kedvező áron, a piaci ár töredékéért kínálnak eladásra számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket, mobilkészülékeket, márkás ruházati termékeket. Rendszerint ezeknél fordul elő, hogy a vételár előzetes megfizetése ellenére a kiszállítás nem történik meg, vagy rossz minőségű, hamis terméket kap a fogyasztó.

A tapasztalatok szerint a külföldről történő használt autó vásárlásánál fordul elő, hogy az eladó a fogyasztó bizalmának növelése érdekében egy függetlennek tűnő szállítmányozó céget ajánl az ügylet teljesítésére, azonban utóbb kiderül, hogy az eladó és a szállítmányozó a fogyasztó megkárosítása érdekében összedolgoznak. 
Új típusú csalásként jelent meg Európában a gazdájuk elhalálozása miatt árván maradt házi kedvencek ingyenes örökbefogadásának lehetősége. A csalók a gyanútlan örökbefogadótól az állatok elszállításáért, a reptéren való gondozásáért és az állatorvosi ellátásáért előzetesen pénzt kérnek, de az állat soha nem érkezik a címzetthez.

A belföldi és határon átnyúló internetes vásárlásokkal kapcsolatos tudnivalók és jó tanácsok elolvashatók az Európai Fogyasztói Központ Magyarország honlapján (www.magyarefk.hu).

« Vissza a Szakértői jelentésekhez

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Adócentrum Kft logo

Adócentrum Kft

Nagydorog

Adótanácsadási, számviteli, bér adminisztráció és egyéb üzletviteli szolgáltatást nyújtunk partnereink részére.

Profi-Kont 2007 Kft logo

Profi-Kont 2007 Kft

Érd

Minden cég számára egyre fontosabbá válik a könyvelés és a kapcsolódó adminisztráció magas színvonalú ellátása. A NAV és a többi hatóság ellenőrzései szigorodnak, s ezekért a területekért a cég vezetői és tulajdonosai anyagi, vagy akár büntetőjogi felelősséggel tartoznak. Cégünk szolgáltatásait azok veszik igénybe, akik nem csupán a bizonylatok egyszerű feldolgozását várják el egy könyvelő cégtől, hanem komplex számviteli és pénzügyi megoldásokat igényelnek.

ANANTI Kft. logo

ANANTI Kft.

Budapest III. kerület

Egyéni vállalkozók és társaságok teljes körű könyvelése,
adóhatóság előtti képviselete.
Társaságok mérlegbeszámolójának auditálása, átalakulással kapcsolatos könyvvizsgálati feladatok ellátása.
Uniós támogatással megvalósuló projektek könyvvizsgálata.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton