Horvátország 2022-től átáll az elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerre

2019. Július 15. 09:47

Megszűnik a fizetőkapus rendszer Horvátországban, mivel a horvát autópályákat kezelő vállalatok 2022-től átállnak az elektronikus autópálya-díjfizetési és az automatikus rendszámtábla felismerő (ALPR) rendszerre, illetve a mikrohullámú adattovábbításra (DSRC).

Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.

Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, hogy gyorsabb legyen a forgalom, és megszűnjön a kézpénzfizetés, amely visszaélésekre ad okot.

Az új rendszer kiépítésének egyetlen feltétele volt, hogy a pályadíj nem lehet drágább és olcsóbb sem a mostaninál.

Ez utóbbi miatt vetették el például a matricás rendszert, amely a számítások szerint 300 millió kunával (12,8 milliárd forint) kevesebb bevételt eredményezett volna évente, és amit az átalakítások után a hitelezők nem tudtak volna elfogadni.

A kormány ezért egy spanyol cég, az IDOM ajánlata mellett döntött: az új rendszer bevezetése 570 millió kunába (24,3 milliárd forint) kerül majd.

Miután bemutatják a nyilvánosságnak, a miniszter meghallgatja a szakmai szervezetek véleményét is, majd aláírja az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerről szóló döntést, ezt követően pedig az év végéig közbeszerzési pályázatot ír ki a kivitelező kiválasztására. A telepítési időszak alatt a régi rendszer lesz használatban.

Úgy tervezik, hogy ledöntik a fizetőkapukat, egyes helyeken átalakítják a forgalmat és az alkalmazottak egy részét más munkahelyekre csoportosítják át, tíz százalékuknak azonban felmondanak. A horvát autópálya-hálózat 1306,53 kilométert tesz ki, és négy autópálya-kezelő vállalat irányítása alatt áll, amelyek összesen 3185 alkalmazottat foglalkoztatnak.

A DSRC-rendszer olcsóbb a GPS-alapú rendszernél, jelenleg ez a két technikai megoldás létezik. A DSCR nagyon hatékony az autópályákon, ahol a fel- és lehajtást egyszerű fémvázra telepített érzőkelőkkel ellenőrzik, a gépjárművek megállása nélkül, 130 kilométeres sebesség mellett.

A DSRC hasonlít a jelenleg használatos elektronikus ENC-készülékre - ez egy előre feltöltött készülék a horvát útdíj-kapuk használatához a sorban állás elkerülése érdekében.

A készülék engedményre jogosít majd fel, és fel kell tölteni a megfelelő összeggel, amelyet lehajtáskor azonnal levesz a díjgyűjtő vállalat.

A rendszámtábla felismerő rendszert a külföldi autók miatt fontos bevezetni. Az ALPR-hez egy applikációt kell majd letölteni, amit a bankkártyához kötnek: az autópálya-díj összegével a hitelkártyát terhelik majd meg, engedmény nélkül.

Forrás: MTI

« Vissza a friss infókhoz

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Könyvelő Iroda Bt logo

Könyvelő Iroda Bt

Tatabánya

Az irodánk 1994-ben alakult. 1995-től rendelkezünk felelősség biztosítással. Szeretem ha az ügyfeleink dolgai rendben vannak.

Napló logo

Napló

Szeged

Irodánknak sokirányú tapasztalata van a vállalkozási és egyéb szervezeti formák könyvelésében. Ezeket alkalmazzuk az aktuális törvényekkel és rendeletekkel kiegészítve. Bővítve a továbbképzéseken kapott friss információkkal. A megszerzett tudást folyamatosan fejlesztjük - ez előírás is - minden évben, több alkalommal. Így szinte minden területet ismerünk: Kft.; Bt.; ev.; egyesület; alapítvány; egyéb intézmény. Szerződést kötünk és számlát adunk, tájékoztatunk, könyvelünk, bért számfejtünk.

A és T Profi Kft logo

A és T Profi Kft

Baja

Cégünk 1997 óta működik. Társas vállalkozások és egyéni vállalkozók számára végzünk teljeskörű számviteli, adózási szolgáltatást, bérszámfejtést, munkaügyi ügyintézést, pénzügyi és üzletviteli tanácsadást, .
Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton