Életbe lépett az első dízelautó-használati korlátozás Németországban

2018. Június 01. 09:00

Életbe lépett csütörtökön az első dízelautó-használati korlátozás Németországban, a légszennyezettség miatt bevezetett intézkedést Hamburgot, az ország második legnagyobb városát és a régebbi dízelmotorral működő kocsikat érinti.

Az 1,8 millió lakosú város Altona nevű kerületének egyik nagy forgalmú főútvonala, a Max Brauer Allee egyik 580 méteres szakaszáról valamennyi járművet kitiltottak, amely Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral működik.

Egy másik forgalmas altonai utca, a Stresemannstrasse egyik 1,6 kilométeres szakaszáról pedig az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású motorral üzemelő teherautókat tiltották ki.

A korlátozásra és az elkerülő útvonalakra száznál is több közlekedési tábla hívja fel a közlekedők figyelmét. A rendőrség szúrópróbaszerűen ellenőrzi a behajtási tilalom betartását, és egyelőre csak figyelmeztet.

Később büntet is, a szabályszegő autósok 25 euró (8000 forint), a teherautósok 75 euró bírságot kapnak. A korlátozás nagyjából 180 ezer hamburgi autóst érint.

Jens Kerstan környezetvédelmi szenátor csütörtöki tájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a nitrogén-dioxid-szennyezés csökkentésének minden egyéb lehetőséget kimerítették, így nem volt más választásuk, mint a dízelüzemű járművek használatának korlátozása.

A tartományi rangú város kormányának környezetvédelmi ügyekért felelős tagja hozzátette, hogy a korlátozást akkor vonják vissza, ha az  egészségügyi határérték alá süllyed a levegő nitrogén-dioxid-tartalma, vagy ha a szövetségi kormány az érintett járművek korszerűsítésére kötelezi a gyártókat.

A Zöldek pártjának politikusa bírálta a szövetségi kormány politikáját, szerinte a berlini vezetés az autóipari cégeket védi a polgárok egészsége helyett.

A korlátozás lakossági fogadtatása vegyes. A Max Brauer Allee egyik kávézójának üzemeltetője, Hans Hetges az Norddeutscher Rundfunk (NDR) regionális közszolgálati médiatársaságnak elmondta, hogy a környékbeliek már régóta dühösek a döntéshozókra a rossz levegő miatt.

Az út mellett már több mint egy évtizede működik egy mérőberendezés, amely mindig is az egészségügyi határértéket meghaladó szennyezettségi értékeket mutatott, "és soha nem történt semmi".

A korlátozást végül csak azért vezették be, mert "Brüsszel azt mondja, hogy mostantól fizetnetek kell" a légszennyezettség miatt - tette hozzá a hamburgi férfi, akinek 35 éve van kávézója a Max Brauer Allee-n.

Sascha Stratmann, aki vásári standján friss epret árul az út mentén, azt mondta, hogy a behajtási korlátozás "elmebaj". Felvetette, vajon mire jó két kilométernyi útszakasz lezárása, ha három kilométert kell miatta kerülni.  A végeredmény az, hogy még több kipufogógáz kerül a levegőbe.

A korlátozás alapja a szövetségi közigazgatási bíróság  februári döntése, amely lehetővé tette, hogy kitiltsák a régebbi dízelüzemű járműveket a szennyezett levegőjű városokból.

A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, a motor átalakítása pedig a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.

Az Európai Bizottság május közepén beperelte Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-dioxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt. A Brüsszel által indított per súlyos pénzbüntetéssel érhet véget.

Kormányzati adatok szerint a szennyezettség nagyjából 70 településen haladja meg az európai uniós szabályokban engedélyezett szintet.

A Bild című lap csütörtöki összeállítása szerint Hamburg után csaknem valamennyi nagyvárosban korlátozhatják a dízelautók használatát, a többi között Berlinben, Münchenben, Frankfurtban és Stuttgartban is szükség lehet erre a légszennyezettség miatt.

A szövetségi kormány korlátozások, behajtási tilalmak nélkül kívánja orvosolni a problémát.

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter május közepén bejelentette, hogy az önkormányzatokkal kidolgoznak egy programot, amelynek végrehajtásával 10 alá csökken a légszennyezéssel sújtott települések száma a dízelmotoros járművek kitiltása nélkül.

Forrás: MTI

« Vissza a friss infókhoz

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Votisky András ev. logo

Votisky András ev.

Budapest XI. kerület

"Bízza ránk könyvelését és nyugodtan dőljön hátra!"

Számitásbaveszlek Kft logo

Számitásbaveszlek Kft

Budapest XIII. kerület

Ne bíbelődjön azzal, amihez nem ért. Bízza ránk a "nem szeretem" adminisztrációt! Olyan lesz mintha saját, profi számlázója, pénzügyese, bérszámfejtője, pénztárosa lenne.

KLMG KFT logo

KLMG KFT

Budapest XII. kerület

Ha könyvelőt, adótanácsadót keres, kérem fontolja meg a következőket:
- a KLMG Kft vezetője Czerván Klára nagy tapasztalatra tett szert az ellenőrzés területén mielőtt könyveléssel és adótanácsadással foglalkozó cégünk egyik vezetője lett,
- büszkék vagyunk arra, hogy sem alkalmazottaink, sem ügyfeleink körében nem jellemző a fluktuáció,
- ügyfeleinkkel együtt tervezzük meg az adott évet, nálunk nincsenek váratlan meglepetések a mérlegekben, bevallásokban,
- ellenőrzési statisztikánk kiváló.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Egyénivállalkozó