A jól szervezett cég ismrévei
2013. Április 29.
A szervezés Magyarországon nemcsak a kkv-k, hanem a nagyvállalatok esetén is elhanyagolt terület. Ahogy látom egész Európa el van maradva szervezésben a japánok, de még az amerikaiak mögött is. Ám versenyezni a legfejlettebbekkel kell, ezért bármennyire is felkészületlenek vagyunk, muszáj a szervezéssel foglalkozni. Igen, a „felkészületlen” szót használtam, mert a legjobban ez jellemző a hazai helyzetre.
Alapszinten szervezni mindenki tud, hiszen az nem több, mint az alkalmazott józan paraszti ész. Azonban ahogy szaporodnak a teendők – úgy bonyolódik a helyzet. Államunk a végtelenbe konvergálóan szaporítja a kkv-kra vonatkozó előírások számát és a vevők is egyre igényesebbek. A vevők ezt megtehetik, mert makrogazdaságilag gyenge lábakon áll az ország és emiatt túlfűtött a verseny.
Meg kell próbálni megtalálni az egyéni kiutat és megszervezni annyira a saját céget, hogy azon ritka kivételek egyike legyen, aki még ezen vadkeleti körülmények között is boldogul.
Akkor mondjuk, hogy egy cég jól boldogul, ha az alábbiak mindegyikére képes:
• stabilan növekszik,
• jut pénz osztalékra,
• nem teszi tönkre a környezetét,
• a környéken lakóknak munkalehetőséget nyújt,
• minden helyi és országos adót kifizet
• jut pénz és energia nemzeti, társadalmi felelősségvállalásra
• a menedzsment meg a többi munkatárs is átlagon felül jól meg van fizetve.
A világ szerencsésebb sorsú országaiban a cégek boldogulása szokásos életút, nálunk rendkívüli. Ám ahelyett, hogy ezen keseregnénk, inkább hozzá kell fogni a szervezéshez, ami nagyon sokat tud abban segíteni, hogy elérjük ezt a kívánatos állapotot. Nem kell sajnálni erre szakembert felvenni, helyet hagyni neki a szervezési táblán! Sokszorosan meg fog térülni az erre fordított bér!
Ha vannak tervek és van ezt megvalósító jó szervezet, akkor következik a tervek megvalósulásának a figyelése, kontrollja. Én a kiegyensúlyozott, a cég minden fontos aspektusát megfigyelő tervezést és kontrollt kedvelem. A tervezésről szóló utolsó pontunkban sok ilyen paramétert írunk le. A kontroller dolga, hogy ezekből az adott cégben fontosakat kiválassza és megteremtse a tervezést és mérést.
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Tuti-Kontír Kft
Budapest XI. kerület
Könyvelés, bérszámfejtés 20 éves szakmai tapasztalattal, jogászokkal.
Döményné Halász Éva
Dunaújváros
Miért kell egy jó könyvelő?
Mert egy jó könyvelő mellett a cég vezetője idejét, energiáját a vállalkozás legfontosabb céljára, a bevételszerzésre tudja fordítani.
Egy jó könyvelő több módon segíti a cég vezetőjét. Nemcsak könyvel, hanem tanácsot is ad, hogy a vállalkozás elszámoljon minden költséget, amit el lehet, de semmi olyat ne számoljon el, amiért egy ellenőrzés során büntetés járhat. Naprakészen tartja a vállalkozás nyilvántartásait. A jó könyvelő időben, nemcsak napokkal a fizetési határidő előtt tájékoztatja a vállalkozás vezetőjét, hogy mik az esedékes adó-, és járulékfizetési kötelezettségei.
Decsi Lászlóné
Bóly
A Decsi Könyvelőiroda Bóly 1993-tól tevékenykedik
Alkalmazotti létszám: 3 fő
- ebből regisztrált mérlegképes könyvelő 2 fő
Állandó telefonos elérhetőség: +36 20 3937013
Állandó internetes elérhetőség: decsi@boly.hu
Vidéki ügyfelekkel interneten keresztüli kapcsolattartás, scannelt formában anyag fogadása, küldése.
Ügyvéd, pályázatíró biztosítása.