A piaci pozíció meghatározói
2013. Április 10.
A piaci trendek megfigyelése nagyon fontos feladat, hiszen egy új technológia, egy új termék, egy új szereplő megjelenése fenekestül felforgathat mindent, és akár a cég léte is veszélybe kerülhet. Szerencsére a változások egy kkv szokásos mozgékonyságához képest viszonylag lassúak, általában van 1-2 év az alkalmazkodásra, de ezt szinte azonnal el kell kezdeni, amint a veszély felmerült.
A piaci pozíció a legfontosabb vagyontárgya egy cégnek. A piaci pozíció a vevők fejében keletkezik, és vagy rajta vagyunk az általában 1-2 tételes listán, vagy nem. Ha nem vagyunk rajta, akkor a fejünk tetejére is állhatunk, akkor sem fogunk tudni üzletet kötni. Hogyan kerülhetünk fel? Ha van valami, amiben valami olyat tudunk nyújtani, ami számára fontos. Jó PR könyvek vannak erre, amelyek leírják, mi szokott a vevőknek fontos lenni.
A cég összes jövőt építő erőforrását egy-két ilyen vevők számára fontos kijelölt pozíció elérésére kell felhasználni, hogy minél előbb kilépjünk abból a tengerből, ahol a konkurensekkel együtt szenvedünk az egymáshoz nagyon hasonló pozíciónk miatt. Egy könyvben olvastam egy jó hasonlatot: a konkurencia és a saját vérünktől veres tengerből át kell lépni az egyedüllét csodás kék óceánjába . Egyedüllét abban az értelemben, hogy valami olyat nyújtunk, amit egyetlen más konkurensünk sem. Na ilyen dolgok kitalálása és az ezzel járó kockázat vállalása tipikusan tulajdonosi döntés.
A stratégiai tervezés a kijelölt új pozíció elérésének az eszköze. Annál jobb a stratégiai terv, minél több évre tekint előre. Most persze hallom az ellenvetést, hogy azt sem tudom, mi lesz holnap, nemhogy évek múlva! Ez nem így van: a tervek önmagukat beteljesítő jóslatok. Ha van egy átgondolt, jó terv, s az le is van írva, a munkatársak követni tudják, akkor azt, vagy egy nagyon hasonlót el lehet érni. Ha nincs terv, akkor csak sodródás van az eseményekkel, akkor minden évben csak azt lehet megállapítani, hogy még mindig ugyanaz a cégpozíció, mint a többieké. Ennyire egyszerű.
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
NIKOLETTI Gazdaságszervező Kft.
Balatonfűzfő-gyt.
A számviteli szolgáltatás (mely jórészt csak hatósági kötelezettség), de alapja a gazdaságszervező munkánknak; azaz a vállalkozás, kis szervezet, saját létét, érdekét szolgáló, eredményességét javító, működését - fejlesztését támogató komplex szervező - informatikai - marketing tevékenységünknek!
Levesszük válláról a gondokat: bízza ránk amihez mi értünk!
A szokásos könyvelési, jövedelem-elszámolási, adózási, pénzügyi és jelentési kötelezettségeit -Önnel együttműködve - elvégezzük, sőt ...
Adó-Fórum 2010 KFT
Debrecen
Könyvelőirodánk Debrecen belvárosában müködik
Alkalmazottaink mérlegképes könyvelők. Adótanácsadónk is van.
Cégalapitáshoz ügyvédi kapcsolattal rendelkezünk.
Könyvvizsgáló kapcsolatunk van.